top of page
  • Obrázek autoraRedakce

Jak zařídit novou kancelář

Uvažujete o vybavení nové kanceláře? Zaměřte se nejen na design, ale také na funkčnost, ergonomii a bezpečnost. Poradíme vám, jak zařídit kancelář tak, aby podporovala vaši produktivitu, a přitom jste se v ní cítili pohodlně.


Urban styl kanceláře

Jaké barvy zvolit pro vymalování kanceláře

Výběr vhodných barev do kanceláře může zvýšit vaši produktivitu, náladu i zdraví. Pojďme se podívat, jak barvy působí na naši psychiku.


Modrá

Modrá je na pracovišti oblíbenou barvou, protože podporuje pohodu, uvolňuje stres a vede k efektivnějšímu výkonu. Je ale důležité vybrat správný odstín, protože některé odstíny modré mohou působit depresivně.


Žlutá

Žlutá je často považována za barvu kreativity a optimismu. Žluté pozadí zvyšuje schopnost uchování informací, ale při nadměrném používání může způsobit únavu očí.


Zelená

Zelená je vnímána jako uklidňující a harmonická díky svému spojení s přírodou. Dalším pozitivem zelené barvy je, že nezpůsobuje únavu očí.


Červená

Červená nás stimuluje k výkonu, ale příliš červené může vyvolat úzkost a stres. Dokáže přitáhnout pozornost a přimět nás, abychom se cítili aktivnější. Zvyšuje srdeční frekvenci, a proto se dobře hodí do místností, kde provozujeme nějakou fyzickou aktivitu, např. do tělocvičen.

Také ale zvyšuje naše schopnosti při úkolech zaměřených na detaily, jako jsou třeba korektury.


Bílá

54 % pracovníků má svou domácí kancelář vymalovanou na bílo, přestože bílá není považována za nejlepší barvu pro produktivitu, kreativitu ani pohodu.


Díky bílé ale může prostor vypadat větší, takže se hodí pro menší kanceláře. Dobře funguje v kombinaci se všemi ostatními barvami.


Jak zařídit osvětlení do kanceláře

Osvětlení kanceláře má přímý vliv na naši náladu, energii a produktivitu. Ideální je využít co nejvíce přirozené denní světlo a stoly umístit podél oken.


Kancelář s výhledem a notebookem

Pokud jde o umělé světlo do kanceláře, celá místnost by měla být osvětlena rovnoměrně. Nejlepší volbou jsou LED žárovky se studeným bílým světlem podporujícím soustředění nebo denním bílým světlem napodobujícím přirozené světlo.


Praktická jsou také LED světla, u kterých lze nastavit teplotu a stmívat je podle denní doby.

Dobře funguje kombinace široce rozptýleného světla (stropní svítidla) a přímého pracovního osvětlení (stolní lampa).


Nábytek do kanceláře

Při výběru nábytku do kanceláře byste měli myslet nejen na design, ale také na funkčnost a ergonomii.


Ergonomický kancelářský nábytek je navržen tak, aby snižoval riziko zdravotních problémů a zlepšoval pracovní výkon i pohodlí.


Díky podpoře těla v pohodlné poloze může pomoci snížit svalové napětí, zlepšit krevní oběh a podpořit celkové zdraví.


Základem každé kanceláře je kvalitní stůl a židle.


Stůl do kanceláře

Při nákupu stolu do kanceláře si všímejte velikosti pracovní plochy a také výšky stolu – když sedíte, lokty a předloktí by měly svírat pravý úhel. Také je důležité přihlédnout k činnostem, které u stolu budete vykonávat.


Psací stoly Psací stoly mají obvykle hladký povrch, který vám umožní soustředit se na práci, a jejich součástí bývají i úložné prostory.


Výškově nastavitelné stoly

U těchto typů stolů můžete výšku snadno upravit pro práci vestoje, při které zapojíte jiné svalové skupiny než vsedě.


Počítačové stoly

Tyto stoly vám poskytnou dostatečný prostor pro všechna vaše elektronická zařízení.


Počítač a psací stul

Manažerské stoly

Vyznačují se většími rozměry a robustní konstrukcí. Bývají vyrobeny z kvalitního dřeva nebo kombinují sklo s kovovými prvky, což přispívá k jejich elegantnímu vzhledu.

Konferenční stolky

Při jejich výběru zvažte design i velikost místnosti, kde bude stůl umístěn. Základem je přesné měření.


Kancelářské a zdravotní židle

U židle do kanceláře je důležité myslet nejen na estetiku, ale také na ergonomii správného sezení.

Nejlepší volbou do kanceláře jsou zdravotní židle. Jsou vhodné pro každého, kdo trpí bolestmi zad nebo jim chce předcházet, protože poskytují dostatečnou bederní podporu.


Mají tzv. asynchronní mechanismus a podporují zdravé sezení, při kterém se aktivují svaly hlubokého stabilizačního systému.


Jsou ideální pro dlouhodobé používání a můžete si u nich nastavit výšku sedáku, opěrku hlavy, bederní opěrku a loketní opěrky.


Úložné prostory

Oblíbenými úložnými řešeními jsou skříně, kartotéky a police. Je důležité zvolit takové úložné prostory, které jsou bezpečné pro ochranu důležitých dokumentů. Proto do kanceláře zvažte pořízení uzamykatelných skříněk či kartoték, abyste zabránili neoprávněnému přístupu.


Úložné skříně do kanceláře

Ať už si vyberete kovové nebo dřevěné skříně, budou se vám hodit pro udržení pořádku v kanceláři. Nezapomeňte ani na šatní skříň či alespoň věšák.


Registrační skříně

Jsou ideální pro bezpečné uložení dokumentů.


Spotřebiče do kanceláře

V kanceláři se nejspíše neobejdete kromě pracovních nástrojů i bez dalších elektronických spotřebičů.


Kávovar či rychlovarná konvice

Žádná kancelář se neobejde bez alespoň jednoho kávovaru. Většina z nás miluje šálek horké a čerstvé kávy, ať už ráno nebo během dne. Samozřejmě ne všichni ale touží po kávě. Pokud je vaším oblíbeným nápojem čaj, pak se vám bude hodit konvice.


Mikrovlnná trouba

Dalším nezbytným spotřebičem v kanceláři je mikrovlnná trouba. Ať už ji použijete k přípravě oběda nebo k ohřívání svačiny.


Lednice

Na skladování potravin včetně obědů připravených doma oceníte ledničku. Velikost lednice závisí na počtu pracovníků v kanceláři.


Klimatizace

Zvažte také pořízení klimatizace, která vám během horkých letních dnů zpříjemní pracovní prostředí a zajistí, že vaše výkonnost nebude se stoupajícími venkovními teplotami klesat. Obecně věnujte pozornost správné teplotě a vlhkosti v místnosti. Příliš nízká vlhkost může dráždit ke kašli. Vysoká koncentrace CO2 zase povede k ospalosti a nižšímu pracovnímu výkonu.


Umístění nábytku v kanceláři

Správné uspořádání nábytku v kanceláři je klíčové pro efektivní využití prostoru a produktivní práci. Na co byste při zařizování prostoru v nové kanceláři neměli zapomenout?


Plánování

Než začnete s umísťováním nábytku, vytvořte si plánek místnosti. Zohledněte polohu dveří, oken a elektrických zásuvek. Začněte se stoly, židlemi a úložnými prostory. Později můžete přidat další nábytek, jako je pohovka a konferenční stolek.


Ujistěte se, že mezi jednotlivými kusy nábytku je dostatek prostoru snadný pohyb (minimálně 90 cm). Zajistěte, aby věci, které často používáte, byly při ruce, a nemuseli jste zbytečně vstávat od stolu.

Volte nábytek na kolečkách nebo kancelářské sestavy, které lze snadno přeorganizovat podle aktuálních potřeb.


Přirozené světlo

Pokud je to možné, umístěte pracovní stoly blízko oken a využívejte co nejvíce přirozeného světla. To může zlepšit náladu a snížit únavu očí.


Úložné prostory

Především v malých místnostech využijte na maximum vertikální prostor instalací polic, případně můžete použít úložné boxy, které lze zastrčit pod stůl. Všechny úložné prostory by měly být snadno přístupné.


Zóny pro odpočinek

Ve větší kanceláři si můžete vytvořit místo pro odpočinek nebo návštěvy, např. pohovku, křeslo a konferenční stolek. Atmosféru kanceláři také dodá závěs, barva žaluzií, hodiny nebo koberec.

Dopřejte svým očím něco, co pomáhá zbavit se napětí a únavy. Mohou to být inspirativní fotografie, obrazy, plakáty nebo rostliny.


Klidny interier kancelare s rostlinami

Jak zabezpečit kancelář

Správné zabezpečení kanceláře by mělo být jednou z hlavních priorit každé firmy, ať už se snažíte chránit důležité informace nebo své zaměstnance. Existuje několik doporučení, jak udělat z vaší kanceláře bezpečné místo.


Zabezpečovací systém

Investujte do spolehlivého zabezpečovacího systému, který zahrnuje alarm, kamerový systém a přístupové čipy či karty pro zaměstnance.


Omezte přístup do kanceláře pouze pro vybrané osoby (využití kódových zámků, čteček otisků prstů nebo kartových systémů). Označte také kancelářské vybavení, aby bylo snazší je identifikovat a vrátit v případě krádeže.


Trezory a uzamykatelné skříňky

Pro cenné předměty nebo důležité dokumenty používejte trezory nebo uzamykatelné skříňky.


Protipožární bezpečnost

Pravidelně provádějte evakuační cvičení a ujistěte se, že všichni zaměstnanci vědí, jak postupovat v případě požáru. Vzdělávejte své zaměstnance ve věcech bezpečnosti na pravidelných školeních.


Zabezpečení dat

Kromě fyzického zabezpečení je důležité chránit citlivé informace. Měli byste mít silná hesla, aktualizovaný antivirový software, zálohovaná data a dostatečně chráněnou wi-fi síť.


Závěr

Na zařizování nové kanceláře si vyhraďte dostatek času. Možná budete chtít vyzkoušet několik různých uspořádání, než najdete to, které vám nejlépe vyhovuje.

Správný výběr a umístění nábytku v kanceláři může zlepšit vaši efektivitu, zvýšit pohodlí a vytvořit příjemné pracovní prostředí.




0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page